Årsmötet 2013

Årsmötet för 2013 var välbesökt 70 anmälda deltagare från alla sektioner skapade god stämning.

Ny styrelse valdes och den nye ordföranden Sven Johannson tackade Staffan Lindström för mångårigt engagemang som föreningens ordförande. Medlemmar i de tre sektioner som lagt ner ett stort arbete för vår ungdomsverksamhet diplomerades och erhöll träningskort för 2013. Årets Nybörjare Jonas Alenius mottog vandringpris och applåder. Stora insatser gjordes av föreningens medlemmar för att genomföra SM i Luftgevär och Luftpistol. Arrangemangen och tävlingarna fick stort beröm av skyttar och besökare. Några gjorde extra stora insatser(se bild) och mottog föreningens uppskattning med ett symboliskt pris, glaskula på ek-fot tillverkad av Mantorpsglasbruk och vår duktige träkonstnär Rune Dunér.

Så är vår skyttevardag på gång igen och pistolskytte sektionen höll för första gången en precisionstävling inomhus. Tävlingen döpt till Första Chansen med 57 deltagare och 93 starter. Tävlingen planeras att återkomma årligen men då troligen över två dagar. Första skjutlaget startade 08.00 och det sista 22.00 så en spridning på två dagar välkomnas av funktionärerna.

Lufthallen har en fin tillströmning av nya skyttar både på gevärs och pistolsidan och vi ser fram emot en ökad ungdomsverksamhet under 2013.